Menu Opret profil

For jer forældre, som måske har samme meddelsomme barn, som jeg selv, kommer her et lille indblik i, hvad jeres børn blev udsat for det sidste weekend.

Tog- og flyveturen var veloverstået og vi tog, efter lidt besværligheder med at få fat i biletter til offentlig trafik, S-Bahn i retning hotel. Da vi stå af S-Bahn, kunne de ledende voksne se, at det i hvert fald ikke var her, vi skulle af :S. Samtale med buschaufføren bragte lys i det mørke, at vi nemlig var stået en station for tidlig af. Så langt så godt, vi tager næste S-Bahn og stiger af........men igen det forkerte station, da ledende personale ikke var så kvik at bemærke, at der altså kørte flere forskellige linjer på samme station. Børnene mistede deres sidste tillid til de voksnes stedsans, vi prajede taxaer og børnene blev sendt til hotel, hvor vi så endeligt meget træt ankom kl. 23:30 (tiden er sikker revideret frem, da jeg ikke kan huske mere :)).

Efter alle formalier var overstået, fik vi nøglerne og så var der nattero.

Dagen efter gik turen, efter indtagelse af morgenmaden, i retning Reichstag, hvor vi skulle op på kuplen, for at se og høre lidt af og om Berlin, den tyske regering m.m. Da man bliver sulten af all den information, fandt vi i den store Hauptbahnhof en plads til at spise inden vi lige skulle se forbi julemanden på Hauptbahnhof og råbe os til chokoladejulemænd.

Derefter gik vi til Naturhistorisches Museum, for at beundre det største Bracchiosaurusskelet der blev fundet og diverse andre artefakter af naturens historie. Vi tog forbi Rittersportmuseum for at købe ordentligt ind til efter svømmestævne. Det er en prøve at købe chokolade men ikke måtte spise noget.

Efter lidt opvarmning og pause her blev svømmerne sluppet løs på julemarkedet på Gendarmenmarkt, hvor der var mulighed for at spise forskellige tyske specialiteter og købe julepynt og se forskellige gamle håndværk udført. Heldigvis kunne vi få lidt varme nogle steder, så de to timer gik forhåbentligt hurtigt.

Vi tog U-Bahn til Alexanderplatz og købte forsyninger til stævne, hvor efter alle træt faldt i stolene hos Piazza Pizza og ventede på aftensmad. Da alle var mæt tog vi Strassenbahn til hotellet og så var der kort process med tandbørstning og kl. 20:30 låg alle i deres senge, da vi næste dag skulle op kl.6.

6:30 lørdag morgen var tid til morgenmad og 7:30 startede indsvømning. Om aftenen tog vi til en anden italiensk restaurant og spiste og så var sengetid kl. 21.

Søndagen startede på akkurat samme måde som lørdag og der stævnet var over skulle vi pakke kufferter om, så det hele kunne samles i en. Vi tog S-Bahn tilbage til lufthavnen og skulle slå tiden ihjel, som lykkedes med kortspil og mange diskussioner om regler ved UNO :)

Men inden vi kom i lufthavn ventede os check in. Her fik vi problemer med en kuffert, som ikke opfyldte kravene. Så jeg skulle tilbage og fikse lige at den kom med. Dette gav noget forvirring for de andre svømmere, men vi kom dog alle igennem. Da vi endelig var kommet igennem boarding,

kom den næste overraskelse. En pas var forsvundet. Alle ledte og stemningen blev lidt hektisk, fordi vi skulle på flyet. Da vi ikke kunne finde passet, blev alle bedt om at se efter om de ikke havde to i hånden og det viste sig var en god ting, da vi så kunne få alle med flyet og passet skiftede til sin oprindelige ejer.

I nogle skønne unger og vi havde en dejlig tur sammen.

Tak for lån, glædelig jul og et godt nytår