Menu Opret profil

Kjeld Maaløe og Anina Pedersen var holdledere på dette års juletur til Berlin.
Læs Kjelds beretning om turen:

Torsdag tog vi via CPH til Berlin. For nogen var det første gang der skulle flyves , men det lød efterfølgende til at det godt kunne blive en vane - ellers ville det jo også være svært at komme hjem sammen igen .
Anina og Kjeld skulle lige gennemskue billetsystemet i Berlin inden vi kom til Generator Hostel .
Fredag morgen tog vi til Reichstag. For nogen af deltagerne var det så for 3. gang , men vi synes ungerne havde godt af noget indsigt i verdenshistorien.
Så gik turen til Ritter Sport Museum. Det er nu hurtigt overstået...
Der blev købt en del ind ;-)
Aftensmaden blev indtaget på et lokalt pizzaria , hvor vi blev serviceret af en der tilsyneladende havde været under dansk indflydelse Han kunne ihvertfald fald nogle få sætninger som han øvede sig en del på. Lukas imponerede med sin appetit.
Lørdag var der indsvømning 7.30 i svømmehallen, hvortil der er fem minutters gang og så gik det derudaf med svømningen. 17.15 gik vi atter mod Generator Hostel for lige at vende inden vi skulle på en længere gåtur mod aftenens spisested. Der fik svømmerne mulighed for øve sig på deres tysk i forbindelse med bestilling af mad.
Ikke alle synes det var Kjelds bedste indfald.
Godt mætte gik turen tilbage mod Generator Hostel .
Patrick og svømmerne fik vendt mange ting og emner som ikke egner sig for forældrenes ører og øjne. Nikolaj Maaløes medvirken i en video vil gå over i historien, ligesom vi også lige fik vendt Nikolai Andersens heppen på Julie Ejby.
Anina og Kjeld havde deres egne værelser . Det var nok godt at de gamle fik lidt mere søvn end svømmerne, der natten til søndag ved 01-tiden havde besøg af en festtrængende engelsktalende mand. Signe handlede hurtigt og smækkede resolut døren i hovedet på ham.
Søndag morgen havde vi læst på lektien og fik reserveret borde så vi kunne spise morgenmad sammen. Lørdag morgen var der nemlig en kroatisk invasion , der spredte os for alle vinde og de var taget afsted søndag.
Da alle havde svømmet af efter formiddagens anstrengelser indtog vi frokosten i svømmehallen og tog i lufthavnen.
Flyet var 1/2 time forsinket så vi landede i CPH 10 minutter før toget afgik.
Det nåede vi ikke, men p.g.a. bombetrussel i Odense var der jo kludder i togtrafikken så vi kom med et andet tog og ankom til Nyborg lettere forsinket .
Tak for lån af jeres børn.
Og tusinde tak til Patrick uden hvem turen ikke havde været det samme.

Se resultaterne fra stævnet HER  og se billeder på facebook HER