Babysvømning er for de mindste børn og hvor baby og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun baby der tilmeldes holdet.
Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Forudsætninger:
Barnet skal veje 3,5 kilo og navlestumpen skal være tørret og faldet af. Er du i tvivl, spørg barnets læge.
Babysvømning er for de mindste børn og hvor baby og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun baby der tilmeldes holdet.
Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Forudsætninger:
Barnet skal veje 3,5 kilo og navlestumpen skal være tørret og faldet af. Er du i tvivl, spørg barnets læge.
Babysvømning er for de mindste børn og hvor baby og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun baby der tilmeldes holdet.
Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Forudsætninger:
Barnet skal veje 3,5 kilo og navlestumpen skal være tørret og faldet af. Er du i tvivl, spørg barnets læge.
Haletudserne er for de 1 – 2,5-årige børn og hvor børnene og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Haletudserne er for de 1 – 2,5-årige børn og hvor børnene og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Haletudserne er for de 1 – 2,5-årige børn og hvor børnene og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Haletudserne er for de 1 – 2,5-årige børn og hvor børnene og forældre er i vandet sammen. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Gennem lege, sanglege og øvelser, som forældrene udfører sammen med barnet, udvikles børnenes sanser og motorik.
Børnene stimuleres til bevægelse i vandet, hvor de får oplevelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vand.
Der skal være minimum en voksen med i vandet, men begge forældre er velkomne.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
Børnene har en forælder med i vandet, som sammen med barnet, leger og laver øvelser, som stimulerer barnets motoriske udvikling. Det er dog kun barnet der tilmeldes holdet. Børnene lærer at begå sig i svømmehallen og i badelandet.
De skal lære hvordan det føles at være i vandet, hvor de får følelsen af at have kroppen, hovedet og ansigtet i vandet. De skal opnå færdigheder så de kan bevæge sig trygt rundt i bassinet og lege, dykke og udføre simple svømmeøvelser.
Børnene bliver mere og mere uafhængige af deres forældre i deltagelsen og forberedes til at kunne deltage på et Tangloppehold.
På Tangloppeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Vi forventer børnene kan deltage på holdet selvstændigt.
I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren. Børnene må gerne få hjælp til omklædning.
På Tangloppeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Vi forventer børnene kan deltage på holdet selvstændigt.
I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren. Børnene må gerne få hjælp til omklædning.
På Tangloppeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Vi forventer børnene kan deltage på holdet selvstændigt.
I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren. Børnene må gerne få hjælp til omklædning.
På Tangloppeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Vi forventer børnene kan deltage på holdet selvstændigt.
I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren. Børnene må gerne få hjælp til omklædning.
På Tangloppeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Vi forventer børnene kan deltage på holdet selvstændigt.
I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren. Børnene må gerne få hjælp til omklædning.
På Tangloppeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Vi forventer børnene kan deltage på holdet selvstændigt.
I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren. Børnene må gerne få hjælp til omklædning.
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
Holdet henvender sig til lidt ældre børn (8-12år), som skal være trygge i vandet.
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
På Krabbeholdene lærer børnene de basale færdigheder i vandet. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hovedet og ansigtet. Kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Færdighederne lærer børnene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
The class will be instructed in a mix of dansih/english and body language.
English
The "sea lions" learn the basic skills in deep water. How it feels to have your body, your head and face in the water and to be able to control your breathing and hold your breath underwater.
We work with how the water can carry the body and how the body can flow. Then we teach the children how to handle themselves in the water. The skills are learned through games and small exercises, alone, in pairs or in groups.
Objectives:
Hold your breath and exhale underwater
Float and slide on stomach and back
Swim crawl legs on stomach and back
Jump in from the edge
Pick things up from scratch
Prerequisites:
The child is eager to learn to swim in the deep pool.
We expect the children to be able to participate in the team independently. During lessons, we expect the children to be able to receive a message from the coach or assistant coach.
Dansk
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene deltager sammen med en forældre i vandet. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
Søløverne lærer de basale færdigheder i dybt vand. Hvordan det føles at have kroppen i vandet også hoved og ansigt, at kunne kontrollere sin vejrtrækning og holde vejret under vandet.
Vi arbejder med at vandet kan bære kroppen og hvordan kroppen kan flyde. Derefter lærer vi børnene hvordan de skal klare sig selv i vandet. Færdighederne lærer børene gennem lege og små øvelser, alene, i par eller i grupper.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Barnet skal have lyst til at lære at svømme i det dybe bassin.
Vi forventer at børnene kan deltage på holdet selvstændigt. I undervisningen forventer vi at børnene kan modtage en besked fra træneren eller hjælpetræneren.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
På blæksprutteholdene arbejdes der videre med de basale færdigheder. Svømmerne kan, uden hjælpemidler, svømme på det dybe. Gennem lege og øvelser lærer børnene crawl og rygcrawl som de primære svømmestile.
Svømmerne bliver på dette niveau præsenteret for butterfly, brystsvømning samt simple livredningsøvelser.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Fortrolig med det vippebassinet og besidde følgende færdigheder: Holde vejret og puste ud under vandet - flyde og glide på mave og ryg - svømme crawlben på mave og ryg - springe i fra kanten - samle ting op fra bunden.
Lakseholdene er for vores øvede svømmere. Svømmerne på dette niveau har svømmet i flere år og er trygge ved at svømme, dykke og springe i vandet på det dybe. Ud over crawl og rygcrawl øves der butterfly og brystsvømning.
Svømmerne bliver også udfordret med dykning, udspring og boldspil.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Skal kunne svømme 25 meter crawl og 25 meter rygcrawl - have kendskab til butterfly og brystsvømning - svømme butterflyben - dykke til bunden (dybt) - springe på hovedet.
Lakseholdene er for vores øvede svømmere. Svømmerne på dette niveau har svømmet i flere år og er trygge ved at svømme, dykke og springe i vandet på det dybe. Ud over crawl og rygcrawl øves der butterfly og brystsvømning.
Svømmerne bliver også udfordret med dykning, udspring og boldspil.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Skal kunne svømme 25 meter crawl og 25 meter rygcrawl - have kendskab til butterfly og brystsvømning - svømme butterflyben - dykke til bunden (dybt) - springe på hovedet.
Dette hold svømmer 1 time. Lakseholdene er for vores øvede svømmere. Svømmerne på dette niveau har svømmet i flere år og er trygge ved at svømme, dykke og springe i vandet på det dybe. Ud over crawl og rygcrawl øves der butterfly og brystsvømning.
Svømmerne bliver også udfordret med dykning, udspring og boldspil.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Skal kunne svømme 25 meter crawl og 25 meter rygcrawl - have kendskab til butterfly og brystsvømning - svømme butterflyben - dykke til bunden (dybt) - springe på hovedet.
Rescue Kid er for vores øvede svømmere. Svømmerne på dette niveau har svømmet i flere år og er trygge ved at svømme, dykke og springe i vandet på det dybe.
Ud over crawl øves der livredningsaktiviteter, som både afvikles som lege og inspireret af konkurrencelivredning.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Skal kunne svømme 25 meter crawl og 25 meter rygcrawl - dykke til bunden (dybt) - springe på hovedet.
Hajholdene er for svømmere som behersker crawl, rygcrawl og brystsvømning og stadig vil udvikle sine færdigheder med svømning og vil udfordres i vandet. Der arbejdes på at svømmerne bliver dygtige til de enkelte stilarter.
Vi forventer også du kan dykke til bunden på det dybe og springe på hovedet fra skamlen.
Målsætninger:
Forudsætninger:
Skal kunne svømme 25 meter crawl og 25 meter rygcrawl - have kendskab til butterfly og brystsvømning - svømme butterflyben - dykke til bunden (dybt) - springe på hovedet.
Det er en forudsætning, at du kan bevæge dig fra den ene til den anden ende af bassinet ved egen kraft.
Undervisningen foregår i Vippebassinet hvor dybden i den ene halvdel går fra 1,2 til 1,6 meter og i den fjerne ende er 3,8 meter.
Hvis du ikke er tryg ved det, henviser vi til Voksen Vandtilvænning.
Du kan svømme og vil gerne svømme på ugentlig basis. Du kan få gode råd og fif fra trænere til din teknik.
Voksen vandtilvænning er for dig, som ikke er tryg ved vandet, men gerne vil være det.
Undervisningen er differentieret og tager udgangspunkt i lige netop dig og dine behov.
Vi giver dig øvelser som udvikler dine færdigheder i vandet. Vi arbejder med at have kroppen og hovedet i vandet, at vand kan bære og forskellige flydeøvelser, så du til sidste kan slippe bunden. Vi tager det i små skridt.
Lær crawl. Holdet er for voksne som gerne vil lære at svømme crawl. Du drømmer måske om at svømme i åbent vand, dyrke triatlon eller gerne vil lære nye færdigheder i vandet. Holdet er både for nye crawlere og dem med lidt erfaring. Vi forventer du kan svømme 50 meter.
Aqua Sport er vores nye hold i konkurrenceafdelingen!
Formål:
Holdet er skabt som et sted for tidligere konkurrencesvømmere, hvor man kan holde fast i relationerne til klubben og ikke mindst holde sig selv i gang i bassinet. I modsætning til de andre hold i k-afdelingen, er det ikke sportslig udvikling der er den vigtigste faktor.
Målgruppe:
Holdets målgruppe er tidligere konkurrencesvømmere, der er nået til et sted i livet, hvor man enten savner, eller stadig holder af klubmiljøet og svømmetræning med andre ligesindet - men hvor der også er andre ting i livet der fylder, så man ikke længere ønsker at bruge størstedelen af sin tid på svømning.
Aldersmæssigt rummer vi en bred skare! Vi håber selv på at holdet kommer til at hæve gennemsnitsalderen i k-afdelingen - men om du er 15 eller 40 har ikke den store betydning.
Aktiviteter:
På Aqua Sport tilbydes de samme fællesaktivteter som de resterende hold i k-afdelingen tilbydes. Det vil bl.a. sige: opstartsweekender, infomøder, afslutninger osv.
Derudover vil det også være muligt at deltage i stævner i det omfang man har lyst til. Det vil typisk være de åbne stævner, hvor klubbens A-hold også deltager. (Åbne stævner vil sige stævner uden kravtid)
Træner og træning:
Holdets træner er Cheftræner Nicolai Frolov Andersen.
Han vil til hver træning have forberedt et program som man er velkommen til at svømme med på - men hvis man har lyst til at svømme sit eget program, som f.eks. er mere målrettet, hvis man har specifikke mål, så er man stadig utrolig velkommen på holdet!
Hvad så nu?
Lyder ovenstående som noget for dig, så skynd dig at meld dig til!
Har du spørgsmål, så tag meget gerne fat i Nicolai Frolov Andersen og hør meget mere om holdet. Ham fanger du bedst på nicolai@nsklub.dk
Og husk - holdet er helt nyt! Derfor former vi det også efterhånden som folk melder sig på. Det betyder også at du med din deltagelse kan være med til at trække holdet i den retning du har lyst til!
Vi ses i august!